|
Pályázati azonosító: OKTFNHI-LSZF/2015-01.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI
ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG
NEMZETI
HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI IGAZGATÓSÁG
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
A hazai
hulladékgazdálkodással és szelektív hulladékgyűjtéssel kapcsolatos lakossági
szemléletformálásra
fordítható támogatás elnyerésére
A PÁLYÁZAT AZONOSÍTÓJA:
OKTFNHI-LSZF/2015-01. A PÁLYÁZAT KIÍRÓJA
Országos Környezetvédelmi
és Természetvédelmi Főfelügyelőség Nemzeti Hulladékgazdálkodási
Igazgatóság (továbbiakban:
OKTF NHI, székhely: 1016 Budapest, Mészáros u. 58/a, telephely: 1095
Budapest, Kvassay Jenő út 1.)
A PÁLYÁZAT CÉLJA
Magyarország
hulladékgazdálkodással és szelektív hulladékgyűjtéssel kapcsolatos céljainak
elérése - úgy,
mint a hazai hulladékgyűjtési és -hasznosítási arányok folyamatos javítása,
az Európai Unió erre vonatkozó elvárásainak teljesítése - érdekében
elengedhetetlenül fontos a lakosság ezzel kapcsolatos szemlélet- és
gondolkodásmódjának megváltoztatása.
Ezt támasztja alá az OKTF NHI
egy korábbi felmérésének eredménye, amely szerint bár a megkérdezettek
mintegy 90 százaléka azt állította, hogy szelektíven gyűjti a körülötte
keletkező hulladékokat, a valóságban mindössze 12-15 százalékuk tesz így.
A különböző típusú hulladékok
(csomagolási: műanyag, papír, üveg, fém, italos karton; elektromos és
elektronikai berendezések, gumi és akkumulátor hulladékok) megfelelő, azaz
szelektív, elkülönített gyűjtése fontos feltétele ezen hulladékok megfelelő
kezelésének és a bennük lévő értékes másodnyersanyagok hasznosításának.
Ahhoz, hogy ezen a területen
erőteljes pozitív irányú változást érjünk el, nélkülözhetetlen a
lakosság körében a felelős, környezettudatos magatartás és gondolkodás, a
szelektív hulladékgyűjtés népszerűsítése, a környezeti nevelés.
Ennek sikeres és eredményes
megvalósításához,
az OKTF NHI által folyamatosan szervezett és lebonyolított országos
társadalmi szemléletformáló kampányok mellett, helyi szintű, a helyi
adottságokhoz és körülményekhez, valamint igényekhez igazított ösztönzésre is
szükség van.
Fentieknek megfelelően és
hivatkozva az OKTF NHI 2015. évi kommunikációs tervében foglaltakra, jelen
pályázat célja a hazai hulladékgazdálkodással kapcsolatos lakossági
szemléletformálás, a környezettudatos gondolkodás erősítése a helyi
körülményekhez igazítva, a helyi lakosságra szabva.
Jelen pályázat során
alkalmazandó jogszabályok és normatív utasítások:
- az államháztartásról szóló
2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.),
- az egyesülési jogról, a
közhasznú szervezetek jogállásáról, valamint a civil szervezetek működéséről
és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény (a továbbiakban: Civiltv.),
- a számvitelről szóló 2000.
évi C. törvény,
- a közpénzekből nyújtott
támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény,
- az államháztartásról szóló
törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a
továbbiakban: Ávr.),
- a minisztérium fejezeti
kezelésű előirányzataiból pályázati úton vagy egyedi elbírálás keretében
pénzeszköz- vagy előirányzat-átadással biztosított támogatások felhasználása
ellenőrzésének és a beszámolók összeállításának szabályairól szóló 28/2013.
(XII. 21.) VM utasítás (a továbbiakban: VM utasítás),
- a fejezeti és központi
kezelésű előirányzatok kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló
24/2015. (V. 26.) FM rendelet.
A hazai
hulladékgazdálkodással és szelektív hulladékgyűjtéssel kapcsolatos lakossági
szemléletformálásra fordítható támogatás elnyerése érdekében az OKTF NHI
pályázati felhívást tesz közzé.
KEDVEZMÉNYEZETTEK KÖRE
A hazai hulladékgazdálkodással
és szelektív hulladékgyűjtéssel kapcsolatos lakossági szemléletformálásra
fordítható támogatás elnyerésére pályázatot nyújthatnak be:
- magyarországi önkormányzatok
(települési és megyei),
- a jelen pályázati felhívás
megjelenése előtt Magyarországon nyilvántartásba vett civil szervezetek
(egyesületek, alapítványok),
- a jelen pályázati felhívás
megjelenése előtt Magyarországon bejegyzett gazdasági társaságok,
- nyilvántartásba vett, OM
azonosítóval, működési engedéllyel és állami elismeréssel rendelkező állami
és magán köznevelési intézmények (óvodák, általános és középfokú iskolák,
szakképző intézmények, kollégiumok) és államilag elismert magyar
felsőoktatási intézmények (magán, egyházi, állami intézmények),
- egyházak,
- vagy ezek társulásai.
TÁMOGATÁSI FELTÉTELEK
A pályázat keretében
megvalósítható
- a szelektív
hulladékgyűjtés népszerűsítésével,
- a hulladékok
keletkezésének megelőzésével és
- a hulladékká vált
anyagok újrahasznosításával illetve újrahasználatával kapcsolatos projekt.
A projekt
- a környezeti
nevelésre,
- a
környezettudatosság erősítésére,
- a felelős magatartás
és az ahhoz szükséges információk megismerésére és elsajátítására kell, hogy
irányuljon.
A pályázatból megvalósítható
projekt többek között
- rendezvény (pl.
workshop, kiállítás, tanulmányút, szakmai tájékoztató fórum, konferencia,
vetélkedő) és/vagy
- kiadvány (pl.
különböző információs, tájékoztató anyagok), amely a lakosság egy részét,
vagy egy speciális célcsoportot (pl. települési, járási, megyei vagy régiós
szinten, társadalmi réteget, vagy korosztályt) szólít meg.
A projektet a nyertes pályázó
köteles népszerűsíteni, amelynek eszköze lehet többek között médiamegjelenés
helyi, regionális, vagy országos médiumban (pl. PR-interjú, banner, rádió-,
televíziómegjelenés, Facebook-hirdetés), szórólap, plakát stb.
A támogatott rendezvény
meghiúsulása, a támogatási összeg jogszabálysértő, vagy nem rendeltetésszerű
felhasználása esetén a támogatást a nyertes pályázó köteles egy összegben
visszafizetni.
A visszafizetési
kötelezettségről az OKTF NHI a támogatási szerződés felek általi módosítása
során, a támogatási szerződés felmondásáról vagy az attól történő elállásról
küldött értesítésben, vagy külön fizetési felszólításban értesíti a Pályázót.
A nyertes pályázónak a döntés,
értesítés, fizetési felszólítás kézhezvételét követő 30 nap áll
rendelkezésére a visszafizetési kötelezettség teljesítésére.
A visszafizetési
kötelezettsége nem, vagy határidőn túli teljesítése esetén a nyertes Pályázó
köteles a támogatás részére történő folyósításának napjától, a támogatás
visszafizetésének a napjáig az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV.
törvény (a továbbiakban: Áht.) 53/A § (2) bekezdése alapján, Ávr. 98. § (1)
bekezdés a) pontja és 98. § (2) bekezdése szerinti ügyleti, illetve késedelmi
kamatot átutalással megfizetni az OKTF NHI részére, az átutalás
közleményeként feltüntetve a "kamat" megnevezést.
A Támogató döntése alapján
visszautalandó támogatási összeg kamattal növelt mértékű megfizetésének
biztosítéka, a nyertes Pályázó valamennyi - jogszabály alapján beszedési
megbízással megterhelhető - fizetési számlája tekintetében, az OKTF NHI
javára szóló beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó
nyilatkozata, a pénzügyi fedezethiány miatt nem teljesíthető fizetési
megbízás esetére a követelés legfeljebb 35 napra való sorba állításra
vonatkozó rendelkezéssel. A biztosítéknak a támogatási jogviszony alapján
fennálló kötelezettségek megszűnéséig rendelkezésre kell állnia.
KIZÁRÓ OKOK
Nem részesülhet
támogatásban az OKTF NHI jogszabályban előírt stratégiai céljaihoz, az Áht.
és az Ávr. előírásaihoz, valamint a pályázati felhívás dokumentációjában
szereplő követelményekhez nem illeszkedő, azokkal ellentétes, vagy azokat nem
teljesítő pályázat, különösen, ha:
a) benyújtója a pályázat
benyújtását megelőző három naptári éven belül az államháztartás
alrendszereiből juttatott támogatással összefüggésben a támogatási
szerződésben vállalt kötelezettségeit nem teljesítette;
b) nem a támogatásra jogosult
szervezet nyújtotta be;
c) nem tartalmaz a tervezett
tevékenységekre vonatkozó részletes, költségtípusokra, egységárakra és egyéb
részletekre is kiterjedő költségvetést;
d) a pályázat támogatási
igénye kisebb bruttó 2.000.000 Ft-nál, vagy támogatható költsége kisebb
bruttó 2.000.000 Ft-nál;
e) a pályázó az OKTF NHI által
a 2011. évi LXXXV. törvény (továbbiakban: Ktdt.) 20. § (1) g) pontja által
biztosított költségvetési forrás terhére a 2015-ös évben már támogatásban
részesült;
f) a pályázó a 2015. november
21-29. között megrendezendő Európai Hulladékcsökkentési Hét keretén belül
lebonyolításra kerülő programok megvalósítására ad be pályázatot;
g) a pályázó késve nyújtotta
be.
Nem köthető támogatási
szerződés azzal, aki
a) a támogatásból
megvalósítandó, hatósági engedélyköteles tevékenység elvégzéséhez nem
rendelkezik a szükséges jogerős hatósági engedéllyel;
b) a támogatási döntés
tartalmát érdemben befolyásoló valótlan, hamis vagy megtévesztő adatot
szolgáltatott, vagy ilyen nyilatkozatot tett;
c) jogerős végzéssel elrendelt
felszámolási, csőd-, végelszámolási vagy egyéb - a megszüntetésére irányuló,
jogszabályban meghatározott - eljárás alatt áll;
d) esedékessé vált és meg nem
fizetett köztartozása van;
e) jogszabályban, vagy a
pályázati felhívásban, vagy a pályázati adatlapban, vagy a támogatási
szerződés megkötésének feltételeként meghatározott nyilatkozatokat nem teszi
meg, dokumentumokat nem nyújtja be, vagy a megtett nyilatkozatát visszavonja;
h) az OKTF NHI-től a 2011. évi
LXXXV. törvény (továbbiakban: Ktdt.) 20. § (1) g) pontja által biztosított
költségvetési forrás terhére a 2015-ös évben már támogatásban részesült;
f) az Ávr. 82. § alapján nem
felel meg a rendezett munkaügyi kapcsolatoknak;
g) az Áht. 41. § (6) bekezdése
szerint nem minősül átlátható szervezetnek;
h) az Áht. 50. § (3) bekezdése
hatálya alá esik.
Nem támogatható
projektelemek és tevékenységek:
a) más forrásból is támogatott
tevékenység és projektelem;
b) üzleti vagy kereskedelmi
célú tevékenység;
c) oktatási valamint
munkahelyi képzés;
d) a pályázati kiírás céljától
eltérő tartalmú kiadványok létrehozása, terjesztése;
e) kizárólag kutatási,
fejlesztési, fásítási, parkosítási; hulladékgyűjtő edényzet beszerzési,
karbantartási, táboroztató, élőhely fenntartási, vagy fejlesztési,
közösségfejlesztési, szervezetfejlesztési célú pályázat;
f) nemi, faji vagy etnikai
hovatartozáson, valláson, vallásos vagy politikai meggyőződésen,
fogyatékosságon, koron vagy szexuális irányultságon alapuló megkülönböztetést
tartalmazó, vagy közízlést sértő tevékenység;
g) politikai tartalmú
tevékenység.
Az OKTF NHI a támogatási
szerződésben meghatározott egyéb esetek mellett jogosult a támogatási
szerződéstől elállni, azt felmondani, ha
a) a támogatott pályázat
megvalósítása során lefolytatott ellenőrzés, vagy a zárójelentés
utóellenőrzésekor megállapítható, hogy a támogatott tevékenység megvalósítása
során a fenti kizáró okok közül bármelyik fennállt,
b) a jogszabályban és a
támogatási szerződésben meghatározott egyéb esetek mellett az Ávr. 96. §-ában
foglalt feltételek közül legalább egy bekövetkezik.
Ebben az esetben a Támogatott
köteles az OKTF NHI írásbeli felszólítása alapján a támogatás összegét
kamattal növelten 30 naptári napon belül a Támogató részére visszafizetni.
A PÁLYÁZAT FORRÁSA
A pályázat Magyarország 2015.
évi központi költségvetéséről szóló 2014. évi C. törvény 1. melléklete, XII.
Földművelésügyi Minisztérium fejezet, 20/02/11/00 törvényi soron, "Hulladék-gazdálkodási
feladatok támogatása" megnevezésű (ÁHT azonosító: 256534) 2015. évi
fejezeti kezelésű előirányzata terhére kerül kiírásra.
PÁLYÁZATI
KERETÖSSZEG: bruttó 200.000.000
Ft, azaz bruttó Kettőszázmillió forint.
TÁMOGATÁS INTENZITÁSA: 100%
ÖNRÉSZ: a pályázathoz saját forrás
(önrész) biztosítása nem szükséges.
TÁMOGATÁSI MINIMUM
ÖSSZEGE: bruttó 2.000.000
Ft, azaz bruttó Kettőmillió forint.
TÁMOGATÁSI MAXIMUM ÖSSZEGE: bruttó 5.000.000 Ft, azaz
bruttó Ötmillió forint.
TÁMOGATÁS FORMÁJA: Vissza nem térítendő, a támogatási
szerződés megkötését követően egy összegben, támogatási előleg formájában
(előfinanszírozott támogatás) kerül kifizetésre.
BENYÚJTÁS HATÁRIDŐ
KEZDETE: 2015.
október 20. 18:00 óra
BENYÚJTÁSI HATÁRIDŐ
VÉGE: 2015. november 20. 23:59 óra.
Az elbírálás a hiánytalan
pályázati dokumentáció elektronikus úton történő beérkezésének
sorrendjében történik, pályázni forráskimerülésig lehet.
Forráskimerülés __________esetén az OKTF NHI nem fogad be több pályázatot,
illetve a pályázatot lezárja és erről tájékoztatást ad.
A SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSÉNEK
IDŐPONTJA: 2015.
október 20-tól - 2015. december 15-ig a beérkezés és elbírálás sorrendjében.
A támogatási szerződés
megkötésének feltétele, hogy az elektronikusan (e-mail) megküldött pályázat
papír alapon - az elektronikus pályázattal egyező tartalommal - is beérkezzen
az OKTF NHI címére. A pályázó az elektronikusan megküldött pályázati
dokumentációt köteles az elektronikus megküldéstől számított öt (5)
munkanapon belül postai úton is megküldeni az OKTF NHI részére. A postára
adás - a pályázati dokumentáció eltűnése esetén - a feladást igazoló
okirattal (feladóvevény) igazolható.
BENYÚJTHATÓ PÁLYÁZATOK
SZÁMA
Egy pályázó szervezet - akár
önállóan, akár társulás formájában - csak egy pályázatot adhat be. Több
pályázat beadása esetén, az OKTF NHI az elsőként beküldött pályázatot tekinti
érvényesnek.
A PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSÁNAK
IDŐTARTAMA: a
támogatási szerződéskötés aláírásának napjától - 2016. március 31-ig.
A PROJEKT PÉNZÜGYI
ELSZÁMOLHATÓSÁGÁNAK IDŐTARTAMA: a támogatási szerződés aláírásának napjától - 2016.
március 31-ig.
A támogatott köteles a program
fizikai megvalósulásának napjától számított 15 napon belül, de legkésőbb
2016. április 15-ig a részletes pénzügyi és szakmai elszámolást (beszámoló)
benyújtani az OKTF NHI részére.
A PÁLYÁZAT BENYÚJTÁSÁNAK
MÓDJA
A pályázatot elektronikus
úton, pdf formátumban a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre,
valamint kizárólag postai úton, 1 eredeti példányban papír alapon, minden
oldalon cégszerűen aláírva, és 1 példányban elektronikus adathordozón (nem
újraírható CD/DVD) kell megküldeni az OKTF Nemzeti Hulladékgazdálkodási
Igazgatóság Társadalmi Kapcsolatok Főosztálya számára (postacím: 1380
Budapest, Pf.: 1172).
Az elektronikus úton (e-mail)
benyújtott pályázati adatlapot, a mellékelt nyilatkozatokat (nyilatkozat a
köztartozás-mentességről, illetve átláthatósági nyilatkozat) értelemszerűen
kitöltve, és az egyéb mellékletekkel együtt cégszerűen aláírva - a postai
úton megküldött dokumentáció tartalmával megegyező tartalommal -, pdf
formátumban az elektronikus levélhez csatolva kell megküldeni.
Az elektronikus levél
tárgyában, illetve a lezárt postai küldemény borítékján kérjük
feltüntetni: "PÁLYÁZAT OKTFNHI-LSZF/2015."
Az OKTF NHI az elektronikus
úton (e-mail) megküldött pályázati dokumentáció beérkezését tekinti a beadási
határidő szempontjából irányadónak.
A pályázati dokumentációnak,
annak bármilyen módon történő megküldése esetén, a benyújtási határidő
lejártáig (óra, perc) ténylegesen be kell érkeznie az OKTF NHI által megadott
címekre, különben a pályázat érvénytelen.
A pályázattal kapcsolatos
postai, vagy elektronikus küldemények esetleges késéséből vagy elvesztéséből
eredő kockázat a Pályázót terheli. A postára adás - a pályázati dokumentáció
eltűnése esetén - a feladást igazoló okirattal (feladóvevény) igazolható.
PÁLYÁZATI DOKUMENTÁCIÓ
A pályázat keretében az alábbi
dokumentumokat kérjük a fent ismertetett módon beküldeni:
- kitöltött pályázati adatlap
eredetiben, cégszerűen aláírva,
- költségterv eredetiben,
cégszerűen aláírva,
- 30 napnál nem régebbi NAV
együttes adóigazolás, vagy cégszerűen aláírt köztartozásmentes adózói
adatbázisban való szereplés igazolása eredetiben,
- aláírási címpéldány, aláírás
minta vagy banki aláírási karton másolatban, cégszerűen aláírva,
- cégbejegyzést,
nyilvántartásba vételt, működés jogszerűségét igazoló bejegyző végzés,
határozat, hatósági igazolás, közhiteles adatbázisból kinyomtatott ezeket
igazoló dokumentum másolatban, vagy létesítő okirat másolatban cégszerűen
aláírva,
- átláthatósági nyilatkozat,
eredetiben cégszerűen aláírva,
- nyilatkozat köztartozás
mentességről, eredetiben, cégszerűen aláírva.
A beadott pályázati
dokumentációt - a Támogató által kért formai hiánypótláson kívül - módosítani
nem lehet.
ELSZÁMOLHATÓ KÖLTSÉGEK KÖRE
A pályázat részeként a
pályázónak részletes költségtervet kell benyújtania. A
költségterv a későbbiekben a támogatási szerződés mellékletét képezi, azt
módosítani a támogatási szerződésben meghatározott feltételek szerint lehet.
A pályázat keretében kizárólag
az adott projekt magas színvonalú megvalósításához feltétlenül
szükséges, szakmailag indokolt költségek kerülnek megtérítésre.
A pályázat keretében
elektronikai és informatikai eszköz - hardver (pl. projektor, telefon,
számítógép, laptop, táblagép, nyomtató, másoló, egyéb számítástechnikai
eszköz és kellékanyag stb.) és szoftver - beszerzése nem számolható el.
A projekt népszerűsítésére
a nyertes pályázó a támogatási összeg maximum 20%-át fordíthatja. A
benyújtott pályázatban a pályázó köteles megjeleníteni, hogy az adott
projektet milyen formában és módon kívánja népszerűsíteni. Erről a
beszámolóban alátámasztó dokumentációt szükséges benyújtani. A népszerűsítés
kötelező eleme - minden esetben - a következő mondat: "A projekt az OKTF Nemzeti
Hulladékgazdálkodási Igazgatóság támogatásával valósult meg.".
A támogatási összeg
maximum 20%-át lehet reprezentációs költségre (étel, ital), valamint 20%-át
szállásköltségre fordítani, a jogszabályban előírt közterhekkel együtt
(reprezentációs adó).
Bruttó 2.500.000 Ft feletti
támogatási összeg workshop, kiállítás, tanulmányút, szakmai tájékoztató
fórum, konferencia, vetélkedő megrendezése esetén csak és kizárólag
rendezvénysorozat esetén számolható el.
A projekt nem kaphat bruttó
2.500.000 Ft feletti támogatást, amennyiben csak egy workshop, kiállítás,
tanulmányút, szakmai tájékoztató fórum, konferencia, vetélkedő szerepel a
pályázatban.
A pályázat elkészítése
(pályázatírás, a projekt előkészítése) kapcsán a nyertes pályázók maximum
bruttó 100.000 Ft-ot, azaz bruttó Egyszázezer forintot számolhatnak el azzal,
hogy ennek a kifizetésére, csak a támogatási szerződés megkötését
követően kerülhet sor.
Amennyiben a Támogatott az
általános forgalmi adó (ÁFA) körébe tartozik, úgy a támogatás terhére
elszámolt ÁFA-t a későbbiekben sem igényelheti vissza.
A Támogatott - annak
érdekében, hogy a közfinanszírozásából folyósított támogatásból ne
származhasson gazdasági előnye -, tudomásul veszi és vállalja, hogy
- a támogatásból
megvalósítandó projektet (rendezvényt és/vagy kiadványt) az érdeklődők
számára térítésmentesen, illetve ellenérték nélkül biztosítja,
- a támogatást a
támogatott tevékenységen kívül más tevékenységek finanszírozására nem
fordítja, és
- ha a támogatásban
részesített tevékenységen kívül egyéb gazdasági tevékenységet is végez, külön
költségelszámolást vezet a közpénzből folyósított támogatás gazdasági és nem
gazdasági tevékenységek közötti bármilyen átvezetésének elkerülése érdekében.
A Támogatott tudomásul
veszi és vállalja továbbá, hogy
- a támogatott
tevékenységek megvalósításában általa igénybe vett közreműködő vállalkozásokat
egyértelmű, átlátható és megkülönböztetés-mentes kritériumok alapján
kialakított valódi versenyeztetésen alapuló eljárás keretében választja ki,
vagy
- igazolja (pl.
független szakértő segítségével, vagy ágazati benchmarking keretében) azt, hogy
a közreműködő vállalkozás által nyújtott szolgáltatásokért fizetendő
ellenérték teljes mértékben megfelel az aktuálisan elérhető piaci áraknak.
ÉRTÉKELÉSI KRITÉRIUMOK
A pályázat befogadásáról a
támogató a pályázat benyújtását követő hét (7) napon belül - a pályázó által
megadott elektronikus (e-mail) címre - megküldött befogadó nyilatkozattal
értesíti a pályázót, vagy érdemi vizsgálat nélkül elutasítja a pályázatot,
esetlegesen hiánypótlást kér.
Az érdemi vizsgálat nélküli
elutasításra vonatkozó tájékoztatás tartalmazza az elutasítás okát és a
kifogás benyújtásának lehetőségét és módját.
A pályázat befogadása során az
OKTF NHI vizsgálja, hogy
a) a pályázat a benyújtásra
meghatározott határidőn belül került-e benyújtásra,
b) az igényelt támogatás
összege nem haladja-e meg a maximálisan igényelhető mértéket,
c) a pályázó a pályázati
kiírásban meghatározott támogatás igénylői körbe tartozik-e.
FORMAI KRITÉRIUMOK:
- Pályázati adatlap
hiánytalan, pontos kitöltése,
- költségterv elkészítése a
jelen pályázati felhívás és annak mellékletét képező tájékoztató alapján,
- 30 napnál nem régebbi NAV
együttes adóigazolás, vagy köztartozásmentes adózói adatbázisban való
szereplés igazolásának megléte,
- Aláírási címpéldány, vagy
banki aláírási karton megléte,
- Átláthatósági nyilatkozat
megléte,
- Nyilatkozat köztartozás
mentességről megléte,
- Cégbejegyzést,
nyilvántartásba vételt, működés jogszerűségét igazoló bejegyző végzés,
határozat, hatósági igazolás, vagy közhiteles adatbázisból kinyomtatott
ezeket igazoló dokumentum megléte a jelen pályázati felhívásban megkívánt
formai követelmények szerint.
- A pályázati dokumentáció
határidőben történő megküldése (az előírt módon).
TARTALMI KRITÉRIUMOK:
- A projekt a környezeti
neveléssel, felelős hulladékgazdálkodással kapcsolatos - a jelen pályázati
felhívásban szereplő - célokra kell, hogy irányuljon.
- A lakosság egy részének, egy
közösségnek az elérését kell megcéloznia.
- A helyi adottságokhoz és
igényekhez kell, hogy igazodjék a megvalósítása (helyi jelleg igazolása szükséges).
A tartalmi ellenőrzés során
elutasított projektötlet esetében hiánypótlásra nincs lehetőség.
BÍRÁLATI SZEMPONTOK:
A pályázatok elbírálása során
az alábbi szempontok kerülnek figyelembe vételre:
- a projekt célja, valamint,
hogy az mennyiben illeszkedik az OKTF NHI alapvető feladataihoz,
célkitűzéseihez;
- a projekt újszerűsége,
kreativitása;
- a projekt célcsoportjának
meghatározottsága;
- mennyiben illeszkedik a
projekt megvalósítása az elérni kívánt célcsoporthoz;
- mennyiben van a projektnek
hosszú távú (a projekten túlnyúló) hatása;
- mennyiben adaptálható,
másolható (azaz mások által is könnyen, egyszerűen megvalósítható) a projekt;
- a projekt népszerűsítése;
- a benyújtott pályázat
kidolgozottsága;
- a pályázatban benyújtott
költségterv kidolgozottsága.
HIÁNYPÓTLÁS
Hiánypótlás csak
formai okok miatt lehetséges, ha a pályázó a beküldött pályázatot
formailag hibásan, hiányosan nyújtotta be az OKTF NHI a kézhezvételtől
számított öt (5) munkanapos határidő kitűzésével - a hibák, hiányosságok
egyidejű megjelölése mellett, a pályázó által megadott elektronikus (e-mail)
címen - értesíti, illetve felszólítja a pályázót az ellentmondások
feloldására, a hiányosságok pótlására, feltéve, hogy a hibák, hiányosságok
olyan jellegűek, hogy azok hiánypótlás keretében pótolhatóak.
Hiánypótlásra egy
alkalommal van lehetőség!
Ha a pályázó a hiánypótlást
hibásan, hiányosan teljesíti, nem pótolja a felszólításban meghatározott
határidőn belül a szükséges dokumentumokat, a hibás, hiányos pályázat nem
kerül befogadásra.
A DÖNTÉST KÖVETŐ
KIÉRTESÍTÉS
Az OKTF NHI a pályázat
elbírálását követő három (3) munkanapon belül értesíti a pályázókat a
pályázat eredményéről.
A pályázók kiértesítése
elektronikus úton, az általuk megadott e-mail elérhetőségen történik a
beadástól, illetve az elbírálástól folyamatosan, de legkésőbb 2015. december
7-ig.
SZERZŐDÉSKÖTÉS
A nyertes pályázók sikeres
pályázat esetén támogatási szerződést kötnek az OKTF Nemzeti
Hulladékgazdálkodási Igazgatósággal.
A szerződés megkötésének
időpontjáról, illetve feltételeiről az OKTF NHI a pályázat eredményességéről
szóló értesítésben tájékoztatja a pályázókat.
A támogatási szerződés és
annak mellékletei jelen pályázati felhívás 4. sz. mellékletét képezik.
A szerződés megkötésének
feltétele, hogy a határidőben és az előírt módon megküldött pályázati
dokumentáció - elektronikusan e-mail-en, valamint papír alapon és
elektronikus adathordozón is - megegyező tartalmú legyen.
NYILVÁNOSSÁG, ARCULATI
ELEMEK
A nyertes pályázó vállalja,
hogy a támogatási összegből megvalósított tevékenysége során,
kommunikációjában, kapcsolódó kiadványaiban, illetve a projekt teljes
megvalósítása során a nyomtatott és elektronikus formában elkészülő
kommunikációs anyagokon feltünteti az OKTF NHI logóját (pozitív elbírálás
esetén elektronikus úton kérhető a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen),
valamint a következő mondatot:
"A projekt az OKTF
Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatóság támogatásával valósult meg."
A pályázó a pályázat
beadásával hozzájárul ahhoz, hogy az adatai az OKTF NHI adatbázisába
bekerüljenek, és az OKTF NHI kampányairól, egyéb akcióiról tájékoztatást
kapjon.
A TÁMOGATÁS
FELHASZNÁLÁSÁNAK ELLENŐRZÉSE
A nyertes pályázó a támogatási
szerződésben meghatározott módon írásos beszámolót készít, amelyhez
fotódokumentációt is mellékelnie kell.
A támogatási igény jogosságát,
a költségvetési támogatás és a saját forrás felhasználását jogszabályban, a
pályázati kiírásban és a támogatási szerződésben meghatározott szervek
ellenőrizhetik. {Ávr. 100. § (1)}
Az ellenőrzések lefolytatására
a támogatási döntés meghozatalát, a támogatói okirat kiadását vagy a
támogatási szerződés megkötését megelőzően, a költségvetési támogatás
igénybevétele alatt, a támogatott tevékenység befejezésekor, illetve
lezárásakor, valamint a beszámoló elfogadását követő öt évig kerülhet sor.
{Ávr. 100. § (2)}
Az Ávr. 101. §-ra tekintettel
az OKTF NHI és a nyertes pályázó a költségvetési támogatásokkal kapcsolatos
valamennyi dokumentumot köteles a kedvezményezett beszámolójának OKTF NHI
általi jóváhagyásától számított legalább tíz évig megőrizni.
Az Áht. 54. § (1a) bekezdésére
tekintettel az ellenőrzés kiterjedhet a kedvezményezett által a támogatott
tevékenység megvalósítására kötött szerződésben részes olyan felekre is, akik
a támogatási jogviszony teljesítésében közvetlen módon közreműködnek.
Az Áht. 54. § (2) bekezdése
értelmében a nyertes pályázó és az Áht. 54. § (1a) bekezdés szerinti szerződő
felek kötelesek a költségvetési támogatások lebonyolításában résztvevő és a
költségvetési támogatást ellenőrző szervezetekkel együttműködni, az
ellenőrzést végző szerv képviselőit ellenőrzési munkájukban a megfelelő
dokumentumok, számlák, a megvalósítást igazoló okmányok, bizonylatok
rendelkezésre bocsátásával, valamint a fizikai teljesítés vizsgálatában a
helyszínen is segíteni. Ha a nyertes pályázó vagy az (1a) bekezdés szerinti
szerződő fél az ellenőrző szerv munkáját ellehetetleníti, az OKTF NHI a
költségvetési támogatást visszavonhatja, a támogatási szerződéstől elállhat.
A kedvezményezett a pályázat
tárgyát képező projektben, illetve az adataiban bekövetkezett változásokról
köteles haladéktalanul tájékoztatni az OKTF NHI-t.
E kötelezettség megszegése
esetén az OKTF NHI jogosult - a kötelezettség fennállásának időtartama alatt
- a támogatás jogosulatlan igénybe vételére vonatkozó szankciók
alkalmazására.
KIFOGÁSKEZELÉS
Az Ávr. 102/D. §-nak (1)
bekezdése értelmében az államháztartáson kívüli kedvezményezettnek pályázati
úton biztosított költségvetési támogatás esetén a támogatás igénylője vagy a
kedvezményezett - kezelő szerv kijelölése vagy lebonyolító szerv
igénybevétele, illetve közreműködő szervezet kijelölése esetén - a kezelő
szervnél, lebonyolító szervnél, illetve közreműködő szervnél, ennek hiányában
a támogatónál kifogást nyújthat be, ha a pályázati eljárásra, a támogatási
döntés meghozatalára, a támogatói okiratok kiadására vagy a támogatási
szerződések megkötésére, a költségvetési támogatás folyósítására,
visszakövetelésére vonatkozó eljárás jogszabálysértő, a pályázati kiírásba
vagy a támogatási szerződésbe ütközik.
Az Ávr. 102/D. §-nak (2)
bekezdése értelmében nem nyújtható be kifogás az olyan döntés, intézkedés
ellen, amellyel szemben jogorvoslatnak van helye, vagy amely a támogatás
igénylőjére, illetve a kedvezményezettre vonatkozó jogot, kötelezettséget
közvetlenül nem állapít meg.
Az Ávr. 102/D. §-nak (3)
bekezdése értelmében a kifogás benyújtására a kifogásolt intézkedéshez vagy
mulasztáshoz kapcsolódóan megállapított határidőn belül, ennek hiányában az
arról való tudomásszerzéstől számított tíz napon belül, de legkésőbb az annak
bekövetkezésétől számított harminc napon belül, írásban van lehetőség. A
kifogás benyújtására nyitva álló határidő elmulasztása miatt igazolási
kérelem benyújtásának helye nincs.
Az Ávr. 102/D. §-nak (4)
bekezdése értelmében a kifogás tartalmazza
a) a kifogást tevő nevét,
székhelyét vagy lakcímét, a nem természetes személy kifogást tevő képviselője
nevét,
b) a kifogással érintett
pályázat vagy támogatói okirat, támogatási szerződés azonosításához szükséges
adatokat,
c) a kifogásolt intézkedés
vagy mulasztás meghatározását,
d) a kifogás alapjául szolgáló
tényeket és a kifogásolt vagy elmaradt intézkedéssel megsértett jogszabályi
rendelkezés pontos megjelölését, és
e) nem elektronikus úton
történő kapcsolattartás esetén a kifogást tevő aláírását.
Az Ávr. 102/D. § (5) bekezdése
értelmében érdemi vizsgálat nélkül a fejezetet irányító szerv - az elutasítás
indokainak megjelölésével - elutasítja a kifogást, ha
a) azt határidőn túl
terjesztették elő,
b) azt nem az arra jogosult
terjeszti elő,
c) az a korábbival azonos
tartalmú,
d) a kifogás nem tartalmazza a
(4) bekezdésben meghatározott adatokat,
e) azt a korábbi kifogás
tárgyában hozott döntéssel szemben nyújtották be,
f) a kifogás benyújtásának
nincs helye,
g) a kifogás kizárólag olyan
jogsértés ellen irányul, mely a sérelmezett eljárás megismétlésével nem
orvosolható.
Az Ávr. 102/D. §-nak (5a) bekezdése
értelmében a támogató - ha a kifogásban foglaltakkal egyetért - megteszi a
kifogásban sérelmezett helyzet megszüntetéséhez szükséges intézkedéseket,
vagy továbbítja a kifogást a fejezetet irányító szervnek.
Az Ávr. 102/D. §-nak (6)
bekezdése értelmében, a fejezetet irányító szerv a kifogást annak
kézhezvételétől számított harminc napon belül érdemben elbírálja. Az
elbírálás határideje egy alkalommal, legfeljebb harminc nappal
meghosszabbítható, erről a határidő lejárta előtt tájékoztatni kell a kifogás
benyújtóját. A kifogás elbírálásában - a fejezetet irányító szerv vezetője
kivételével - nem vehet részt az, aki a kifogással érintett eljárásban részt
vett.
Az Ávr. 102/D. §-nak (7)
bekezdése értelmében, ha a kifogás alapos, a fejezetet irányító szerv
elrendeli a kifogásban sérelmezett helyzet megszüntetéséhez szükséges
intézkedést, egyébként azt elutasítja, és döntéséről - elutasítás esetén az
elutasítás indokainak megjelölésével - a kifogás benyújtóját írásban
értesíti.
Az Ávr. 102/D. §-nak (8) bekezdése
értelmében a kifogás tárgyában hozott döntés ellen további kifogás
előterjesztésének vagy más jogorvoslat igénybevételének nincs helye.
TOVÁBBI INFORMÁCIÓK
A nyertes pályázó a támogatási
szerződés aláírásával hozzájárul ahhoz, hogy a Magyar Államkincstár által
működtetett monitoring rendszerben nyilvántartott adataihoz:
- a költségvetési támogatás
utalványozója, folyósítója, a XIX. Uniós fejlesztések fejezetből biztosított
költségvetési támogatás esetén a közreműködő szervezet, ennek hiányában az
irányító hatóság (a továbbiakban együtt: a támogatás folyósítója),
- az Állami Számvevőszék,
- a Kormányzati Ellenőrzési
Hivatal,
- az Európai Támogatásokat
Auditáló Főigazgatóság,
- az állami adóhatóság,
hozzáférjenek.
Az Ávr. 102. § (1) bekezdésére
tekintettel, ha a támogatott tevékenység beruházás, a beruházással
létrehozott vagyon - ha az a kedvezményezett tulajdonába vagy
vagyonkezelésébe kerül - a támogatási szerződésben meghatározott időpontig
csak az OKTF NHI előzetes jóváhagyásával és a foglalkoztatási, a
szolgáltatási és az egyéb kötelezettségek átvállalásával, átruházásával
idegeníthető el, adható bérbe vagy más használatába, illetve terhelhető meg.
Az OKTF NHI a jóváhagyás feltételeként kikötheti, hogy a kötelezettségek
átvállalásának biztosítása érdekében a beruházással létrehozott vagyon
elidegenítése esetén az új tulajdonos a kedvezményezett helyébe - részleges
elidegenítés esetén a kedvezményezett mellé -, bérbe vagy más módon történő
használatba adás esetén - e jogviszony fennállásának idejére - a
kedvezményezett mellé a támogatási szerződésbe lépjen be, vagy a
kötelezettségek átvállalásáról egyoldalú nyilatkozatot tegyen.
A pályázati dokumentáció
(pályázati felhívás és annak mellékletei) letölthetőek a http://www.szelektalok.hu oldalról.
Kérdés esetén az OKTF Nemzeti Hulladékgazdálkodási Igazgatóság munkatársai
állnak rendelkezésre a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címen.
Az OKTF Nemzeti
Hulladékgazdálkodási Igazgatóság nem vállal felelősséget az elektronikus
rendszerek hibája, hiányossága, túlterheltsége vagy üzemképtelensége miatti
késedelmekért és hiányosságokért.
A pályázó a pályázat
benyújtásával hozzájárulását adja ahhoz, hogy a benyújtott pályázatban
szereplő adatait az OKTF NHI, valamint annak szakértői, az ellenőrzésüket, a
felügyeletüket végző szervezetek és személyek megismerjék, továbbá az általuk
benyújtott adatok közzétételre kerüljenek.
Az OKTF NHI fenntartja a
jogot, hogy a döntést követően, amennyiben a pályázati célra rendelkezésre
álló keretösszeget - a beérkezett pályázatok száma vagy tartalma miatt - nem
tudta felhasználni, úgy új beadási határidőt és/vagy módosított kiírási
feltételeket határozzon meg módosított pályázati kiírás keretében.
Jelen pályázati felhívás
valamint a pályázati adatlap és mellékletei együtt képezik a pályázati
dokumentációt és tartalmazzák a pályázáshoz szükséges összes feltételt.
Az OKTFNHI-LSZF/2015-01.
azonosító számú pályázati csomag dokumentumai egységes és megbonthatatlan
egészet alkotnak, így a bennük megfogalmazottak összessége határozza meg - a
vonatkozó jogszabályi és más normatív előírások mellett - jelen pályázat
részletes előírásait, keretrendszerét, feltételeit és szabályait.
A pályázattal
kapcsolatos dokumentumok:
Pályázati felhívás
Pályázati felhívás 1.
sz. melléklete - Pályázati adatlap
Pályázati felhívás 2.
sz. melléklete - Átláthatósági nyilatkozat
Pályázati felhívás 3.
sz. melléklete - Nyilatkozat köztartozás-mentességről
Pályázati felhívás 4.
sz. melléklete - Támogatási szerződés sablon
Támogatási szerződés
1. sz. melléklete - Költségterv sablon
Támogatási szerződés
2. sz. melléklete - Felhatalmazó levél
Támogatási szerződés
3. sz. melléklete
|